İLİŞKİLİ HABERLER
Artık rekabet çok acımasız olacak
Artık rekabet çok acımasız olacak
Hem alışveriş merkezleri hem de konut projeleri için danışmanlık yapan reklamcı Ertan Özyiğit, değerini ortaya koyamayan firmalara ve projelere yoğun rekabette şans tanımıyor..

Amaç ortaya iyi bir ürün koyup onu satmaksa, doğru strateji belirlemeden istenen başarıyı elde etmek günümüzün tüketim ortamında imkansız. Bunun farkına varan inşaat sektörü de kendisine yeni bir 'akıl', farklı bir 'bakış' arıyor. Her projenin kendine özgü stratejisini belirlemek ve farklılığı yansıtabilmek ise işin pirine kalıyor. Reklam ajansı WBR'ın sahibi Ertan Özyiğit de işte o kişilerden biri. Özyiğit'in inşaat sektörüne emeği çok. Tepe İnşaat'ın ünlü üçgen logosu, Uphill Court projesinin 'Gözümüz Yükseklerde' sloganı, Metroport'la hayatımıza giren 'busidence' kavramı onun yaratıcılığının yansımasına örnekler. Bakın, bu 'dahi reklamcı' yıllardır proje geliştirdiği inşaat sektörü için nasıl tavsiyelerde bulunuyor...
* Reklamcısınız. Nasıl oldu inşaat sektörü ve konut projeleri ile buluşmanız?
Boyacısından pencerecisine bu sektörle çok çalıştık. Tabii know how'ımız (yöntem bilgisi) birikti. Sonra insanlar 'şu konuda da yardım eder misiniz' diyor. Yardım etmeye başlayınca da know how daha çok birikiyor. Türkiye'de konut kavramı da değişti. Eskiden başını sokacak bir yer satılırdı. Şimdi yaşam tarzı satılıyor. Her şey bir havuzla başladı. Şimdi onun yerini jimnastik salonları ve spa'lar almaya başladı özellik olarak. Yarın başka bir şey gelecek. Biz de projedeki kendine özgülüğü satışta temel strateji olarak doğru hedef kitle belirleyip sunmayı sağlıyoruz.
'Yenilik getirmeden olmaz'
* Peki nedir bu firmaların size gelme sebebi? Ne katıyorsunuz projeye?
İşin nasıl yapılması gerektiği ve süreçlerini anlatıyoruz. Çok eski inşaatçılara da bile... Eskiden rekabet yoktu. Korkun, bundan sonra daha acımasız olacak piyasa diyoruz. Bugün hepsi rakipler. Kendilerini yeniledikleri kadar var olacaklar. Bize geldiklerinde iki prblem vardır: Ya projenin başında gelirler ya da çözümsüz olduğu zaman. Biz strateji belirleriz. Mesela, Bahçelievler'deki Metroport, hem eve hem ofise satılıyordu. Tüketilmiş bir şeydi bu. 'Busidence' kavramını attık ortaya. Altını da iyi doldurduğunuz zaman çalışması lazım. Böyle kavramlar oluşturuyoruz. En önemli değer nedir? Ona ön plana çıkarıyoruz. Her projenin stratejik bir değeri vardır. O değeri iyi çıkarırsanız satış sıkıntısı olmaz.

İLİŞKİLİ HABERLER
Artık rekabet çok acımasız olacak
Yayın tarihi: 17 Ocak 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/01/17/em/haber,13BB80D11C914BD49A552C0EFDF78725.html
Tüm hakları saklıdır.