Tom Ford, başarılı tasarımları kadar yakışıklılığıyla da kendinden söz ettiriyor.
Bu mağazada her türlü hizmet var
New York'ta iki ay önce ilk mağazasını açan ünlü tasarımcı Tom Ford, bu kez erkek için çalışırken "Markam herkese göre değil," diyor..

Kendine güvenen tavırları ve seksi bakışlarıyla, kadınlar kadar erkeklerin de hayranlık duyduğu tasarımcı Tom Ford, nisan ayında New York'un en lüks mağazalarının bulunduğu Madison Caddesi'nde kendi adıyla bir mağaza açtı. Hem de eskiden baş tasarımcısı olduğu Gucci mağazasının tam karşı köşesinde... Sadece erkek koleksiyonlarının satıldığı mağaza, kimilerinin beğenisi kazansa da kimilerinden de eleştiri aldı. New York basını mağazadaki ürünlerin yüksek fiyatlarına dikkat çekti. Mağazanın 'maskülen lüks'ü sunduğunu söyleyen moda yazarları ise mağazadaki en ucuz ürünün 75 dolara bir çift çorap olduğunu belirtirken, pijamaların 1900 dolara, takımların da 4-5 bin dolar arasında satılmasını doğal karşıladı. Tasarımcının, lüks tutkunu erkekler için her şeyi düşündüğü, mağazada 18 ayar altınla kaplanmış bir şemsiyenin bile bulunduğu yine yazılanlar arasındaydı. Markasının lansmanında kürklü kayak montunu gösterirken, "Hafta sonunu Gstaad veya St Moritz'de geçiren erkekler için ideal," diyen Ford, aklındaki müşteri profilinin aslında kendisi olduğunu da itiraf ediyordu, "Markamın ilham perisi benim!"
ÖZEL HİZMETLER
Mağazanın dekorasyonunu Tom Ford'un Londra'daki evine benzeten The Observer, süet kaplı duvarlar, abanoz yer döşemesi, bronz masa, sürrealist heykeltıraş Hans Arp'ın heykeli, Lucio Fontana tablosu, kunduz kürkünden halılara dikkat çekiyor. New York Times ise siyahın ağırlıklı olduğu mağazayı bir krematoryuma (ölülerin yakıldığı yer) benzetiyor! Eleştirilere kırıldığını itiraf eden tasarımcı, "Herkese hitap etmeyen bir marka yarattım. Ukalalık yapmak istemem ama herkesin gücü yetmez. Belki bu eleştirilerin de nedeni ulaşamayacakları için biraz içerlemeleri," diyor. Mükemmeliyetçi olduğunu her defasında dile getiren tasarımcı, mağazasında satış elemanlarının yanında hizmetçi de çalıştırıyor. Alışveriş sırasında müşterilere içki, öğle yemeği ya da ne isterlerse servis ediliyor. Mağazada kıyafet dışında; el yapımı ayakkabılar, güneş gözlükleri, krokodil seyahat ve golf çantaları, valizler ve mücevher de satılıyor. Ford, kişiye özel tasarım da yapıyor. Takım elbiseler İtalyan Ermenegildo Zegna tarafından dikiliyor. "Benim kullandığım kalıplar en az üç yıl giyilebilir. Bu takımlar kaliteyi ve giyinmeyi seven erkekler için. 20 yaşında bir yönetici de giyebilir, 80 yaşında bir avukat da," diyen tasarımcı, günümüzde erkeklerin de kadınlar kadar giyime önem verdiklerini belirtiyor. Eskiden giyime düşkün erkeklere 'gay' denildiğini söyleyen Ford, şu çarpıcı cümleyi de ekliyor: "Ama artık erkekler de tıpkı kadınlar gibi pantolon denerken aynada kalçalarını kontrol ediyor!" Tasarımcı, önümüzdeki üç yıl içinde Londra, Milano, Hong Kong, Tokyo ve Los Angeles'ta mağaza açmayı hedefliyor.

Yayın tarihi: 10 Haziran 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/10/pz/haber,C2A04E9C84DF4C1BA0863824AEFBEB5D.html
Tüm hakları saklıdır.